Nieuwsflits juni 2017

Beste tuinliefhebbers,

*   Op zondag 13 Augustus 2017 is er weer het mooie oogstfeest rond de molen in Elden, de vtv Elden doet dit jaar voor de derde keer mee, de beide vorige keren kregen we diverse complimenten t.a.v. de mooie kraam.  Ook dit jaar willen we weer ons best doen om er uit te springen, daar hebben we jullie hulp voor nodig.
Dus begin vast met stekken – kweken –oppotten – verzorgen van alles wat van belang kan zijn voor de kraam op de 13de.
Je kan de spullen inleveren op zaterdag 12 augustus om 10.00 uur bij de schuilhut op de volkstuin. Ellen en Marga nemen het graag in ontvangst. We gaan er weer voor.
Vrijwilligers om de kraam te bemensen kunnen zich opgeven bij Ellen.

*   Een afvaardiging van het bestuur is naar een bijeenkomst geweest waarbij het onderwerp was “ asbest in en rond de volkstuin “ .
Ook wij hebben hiermee te maken gelukkig maar zeer gering, denk aan het dak van de schuilhut. De vraag vanuit het bestuur is, heeft U ergens op de tuin asbest ,
geef dit dan door aan het secretariaat van onze volkstuin.  h.radstake@chello.nl  .

*  Het is de bedoeling om t.z.t. een WhatsApp groep te maken, waarbij we  sneller en beter kunnen reageren op aanpassingen  nader bericht volgt.

*   Het nog niet uitgegeven stukje grond  (circa 3002 ) aan de Mr. Merkxstraat is op 24 juni ingezaaid met wikke, phacelia, mosterdzaad en een bijenmengsel.

*  Op de site van de volkstuin komt t.z.t. een pagina waarbij er spullen welke met de tuin te maken hebben kunnen worden aangeboden ter ruiling of voor een zeer gering bedrag.
Tuinplaats  i.p.v. marktplaats

Herman  Radstake